Alweer ruim 3 weken! Wat gaat de tijd snel. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu Alweer ruim 3 weken! Wat gaat de tijd snel. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu

Alweer ruim 3 weken! Wat gaat de tijd snel.

Door: Irene Ruis

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal!

Ik heb ondertussen wat meer te doen, hierdoor heb ik dus wat minder tijd om verhalen te schrijven. Maar nu heb ik toch maar weer even tijd gemaakt.

Elise en ik lopen nu namelijk stage op 2 scholen. Op maandag en dinsdag lopen we stage op mr. Hubert Stichting, dat is een school met meervoudig gehandicapten kinderen. Dit varieert heel erg, ik heb een paar kinderen in een rolstoel maar ook kinderen die in hun eigen wereld leven daarbij praten de meeste kinderen niet. Op maandag zijn we met de kinderen 1 op 1 bezig. Met sommige kinderen kun je mikken door een hoepel maar bij sommige kinderen ben je blij als ze een stukje met je meelopen zonder te gaan gillen. Dit is dus nog even zoeken naar de manier van omgaan. Op dinsdag proberen we de kinderen in kleine groepjes te laten werken, zodat ze leren samenspelen. We geven hier de activiteiten buiten, dus de meeste dagen staan we in de volle zon.
Woensdag lopen we op dit moment stage op een Mytylschool. Het niveau ligt hier wat hoger, we geven hier dan ook klassikale gymlessen in een gymzaal. De donderdag moeten we hier ook nog invullen. Het schoolhoofd wilde graag dat we ook de donderdagen gymlessen gingen geven. Wij hebben aangegeven dit liever niet te willen en het een uitdaging vinden om kinderen 1 op 1 te begeleiden met een doel. Dit is even afwachten maar waarschijnlijk wel mogelijk, dit gaat na de vakantie in! Hier begint volgende week woensdag de vakantie al en dan hebben we bijna 3 weken vakantie!

Vandaag hebben we stage gelopen op de mytylschool. We waren daar vorige week al even wezen kijken. Toen we vandaag aankwamen was er nog geen docent. We hoorden ineens van andere studenten dat wij de les zouden moeten geven. We hadden vorige week wel gevraagd of we nog iets moesten doen. Ik had zelf voorgesteld om een les voor te bereiden, maar ik had nou niet gelijk verwacht dat we de les alleen mochten gaan draaien.

Van het weekend zijn we naar Overbrigde geweest, dit is een strand dat is aangelegd want echte stranden hebben ze hier jammer genoeg niet. Nu hadden wij natuurlijk het geluk dat het ging regenen. Maar goed we hebben een half uur zon gehad en toch was ik verbrand! En het park was wel erg mooi! Mooie palmbomen met hangmatjes en allemaal hutjes.
S ’avonds hebben we gebowld met de groep en onze boven buren, het was een geslaagde avond!

Vandaag ben ik nog even naar de stad geweest even boodschapjes gedaan. Als je door de stad loopt word je wel veel nagefloten en geroepen. Ze noemen je Bakra, Witjes, Boertjes, Witte Hoertjes, lekkerding en Beauty’s. We hadden onze fietsen in de stad neergezet. Er kwam een man naar ons toe en zei ons dat we die fietsen hier wel neer mochten zetten. Hij begon wat tegen ons aan te praten met zijn biertje in zijn hand, we liepen weg en hij wilde per se op onze fietsen letten. Toen we terug kwamen moest hij er ineens 5 euro per fiets voor hebben. Normaal als ze hier op je fiets letten betaal je hooguit 2 SRD ( Dat is 50 cent). We zijn dan ook weg gefietst zonder te betalen, dit werd ons niet in dank afgenomen maarja dan moeten ze ons maar niet zo afzetten.
We gaan nu meestal op de fiets naar de stad, dit is goed te doen. Je moet wel goed opletten maar veel auto’s geven je voorrang of laten je er even langs. Maar als je eenmaal weer thuis bent ben je wel blij met de koude douche! Ik ben nu ook wel gewend aan die koude douche. De eerste dagen stond ik nog met mijn domme kop te wachten totdat hij warm werd!

Als je hier uit gaat heb je vaak eerst tot een uur of 12 Salsa. Het ziet er zo leuk uit, dat wij waarschijnlijk met een groepje ook maar op Salsa les gaan! Ik ben erg benieuwd maar heb er zin in!

Onze werkdagen zijn tot 12 uur / half 1. Daarna zijn we s ’middags in principe vrij, de meeste hebben dan ook al een zwemabonnement genomen! Ik ga dit ook maar doen. Na stage nog even een duikje nemen in het zwembad! Wat een leven!

Nu bij jullie de klok weer is verzet hebben we 5 uur tijdsverschil! Dit is wel even wennen. Als ik nu s ’avonds op de laptop zit, is in Nederland iedereen al lekker aan het slapen.

We zijn morgen een dagje vrij. We gaan dan maar een poging doen om verslagen te maken!

Groetjes vanuit het nog altijd zonnige Suriname!

  • 29 Maart 2012 - 10:04

    Ingrid:

    Hoihoi,

    Leuk om je verslagen te lezen..Het bevalt je wel..;-) Tot wanneer blijf je?

    Groetjes,

    Ingrid en Tim

  • 29 Maart 2012 - 15:43

    Jacq:

    Hoi Irene,
    Leuk hier je reisverslag te lezen. Wat een ander leventje zo hé. Ik herken het s'middags vrij zijn. Als kind heb ik 3 jaar in Curacao gewoond en gingen we elke middag naar de baai. Afijn toen we terug in Nederland kwamen moesten we wel een klas overdoen! Geniet maar van het mooie weer en relaxte leventje. X

  • 29 Maart 2012 - 16:31

    Irene Ruis:


    Ja Ingrid het bevalt goed tot nu toe! Ik blijf tot begin juli. 4 maanden in totaal dus ik mag nog even.
    Groetjes daar!!

    Ja een heerlijk leven hier Jacq! Ow! Heeft u in Curacao gewoond? Ik ga waarschijnlijk een weekje naar Curacao als toetje. Maar inderdaad, ze doen hier ook wel veel minder op een dag. Maar ik moet wel zeggen na een dag ben ik ook wel gewoon moe! Doe ze daar ook de groetjes!

  • 29 Maart 2012 - 21:45

    Ron.:

    Hoi Irene.

    Leuk een berichtje van je en zo te zien bevalt het daar prima, had je Mark niet mee kunnen nemen want hij verveelt zich stierlijk haha. Geniet er maar van en blijft het volgen. Irma mag een eigen verhaaltje bedenken.

    Groetjes daar.

  • 31 Maart 2012 - 11:44

    Sanne:

    Hey ireen!

    Super leuk om je verhalen iedere keer weer te lezen.

    Geniet ervan en veel succes!

    Liefs Sanne

  • 31 Maart 2012 - 21:51

    Irene Ruis:

    Het is hier zeker goed uit te houden, Maar ik zit hier ook wel regelmatig niks te doen hoor! Dat is ook wel lekker!
    Groetjes daar!!

    Dankje wel Sanne!!

  • 04 April 2012 - 21:58

    Hinko:

    Hey Meissie, Leuk om je verslagen te lezen kom er net achter toen ik mijn hotmail eens activeerde. Yvette komt morgen op bezoek haar leen fiets inleveren. Haar stage zit er ook weer op.

    Dikke knuf.
    Gr. je neefie

  • 05 April 2012 - 01:57

    Irene Ruis:

    Heej neefie!
    Hahaha, ja ik heb wel ergens een mailadres van je maar welke, geen idee!
    Maar leuk dat je het gevonden hebt!
    Haha, doe haar maar de groetjes van me!
    Liefs en groetjes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Laatste weken

05 Juni 2012

Alle tripjes

17 Mei 2012

Druk, druk, druk

03 Mei 2012

Nog maar 2 maanden.

18 April 2012

Blanche Marie
Irene

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 15691

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 04 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: