Regen, Regen en nog eens regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu Regen, Regen en nog eens regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu

Regen, Regen en nog eens regen

Door: Irene Ruis

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

De vorige keer kon ik nog de groeten doen vanuit het zonnige Suriname. Nu helaas niet meer!
Het regent hier al vanaf zondag en het is dan niet zo dat het even regent, nee het regent eigenlijk de hele dag door.

Maar laat ik beginnen waar ik gebleven was. Vorige week vrijdag had ik samen met Elise 2 afspraken staan in de ochtend. We moesten naar ons stage adres om lesvoorbereidingen in te leveren. Maar toen we daar na een half uur fietsen aankwamen was de docent die we moesten spreken niet aanwezig. Wij zijn weer terug gefietst naar onze volgende afspraak, een gesprek. We waren een beetje vroeg dus er werd ons verzocht om even te wachten in de hal. Wij hebben hier een kwartier gewacht. Toen kregen we ineens te horen dat de persoon waarmee we een gesprek hadden ziek bleek te zijn. Dus we konden weer naar huis.
Maar middags had ik gelukkig meer geluk! Ik ging met nog 4 andere naar KLM om onze tickets om te boeken! Er was eerder die week al iemand van de groep naar het KLM kantoor geweest om te informeren. We wilden namelijk nog een weekje naar Curaçao voordat we terug vliegen naar Nederland. Toen werd er gezegd dat het allemaal mogelijk was. Nu werd ons ineens verteld dat we naar een andere maatschappij moesten gaan en dat het veel duurder was dan eerder was verteld. Wij lieten dit ons niet zomaar vertellen en hebben net zo lang gewacht op de man die eerder die week had verteld dat het wel zou kunnen. Na een tijdje was hij klaar met helpen van een klant en hebben wij gevraagd of ons ticket ook over Curaçao kon. Deze man had het wel binnen een kwartier geregeld! Af en toe snap je het niet. Maar goed we gaan dus nog met een groepje als afsluiting naar Curaçao! Yes!

Zaterdag zijn we naar White Beach geweest. Dit is een beetje hetzelfde als Overbrigde, een aangelegd strand. De heen weg zaten we in een busje voor 7 personen met 10 man. Dit zat niet comfortabel maar het ging goed. Eenmaal aangekomen was het snik heet! Ik ben gaan liggen op mijn handdoekje maar moest echt na een kwartier een duik nemen in de rivier. Ik heb nog nooit zo warmte meegemaakt, de zon brandde op je lichaam. Maar het was een heerlijke dag!
Op de terugweg kwam er een nog kleinere auto! Ik denk dat daar officieel maximaal 6 mensen in mochten. Dit was echt proppen, maar een leuke uitdaging!

S ’avonds ben ik samen met nog 3 meiden naar Earth Our geweest. Op het onafhankelijkheidsplein werden alle lichten een uur uitgedaan. Mensen hadden zelf kaarsjes meegenomen en er werden optredens gedaan met muziek en dans.

Maar zoals ik al zei vanaf zondag is het over met de zon! We hebben sindsdien eigenlijk elke dag regen. En de meeste dagen dan ook echt de hele dag regen. Soms gaat het even wat zachter maar sommige momenten gaat het heeeeeel hard te keer! Dan wil je ook niet op je fiets zitten, want je bent doorweekt.

Maandag en dinsdag hadden we nog stage. Ook dit moesten we aanpassen omdat we de activiteiten nu niet buiten konden doen. We hebben deze week vooral nog geobserveerd en we willen na de vakantie bezig gaan met doelen van leerlingen. Ze hebben hier veel kleine materialen (zoals pittenzakjes, hoepels, pionnen enzovoort) dus daar willen we wel wat mee gaan doen. Want de meeste materialen zitten nog in de verpakking.
Dinsdag kwamen we aan op stage met het idee weer activiteiten te geven, maar de leerlingen gingen een paaswerkje maken. We hebben het eerste deel van de ochtend dan ook geholpen met paaswerkjes maken, ook wel eens leuk om te doen. Daarna konden we nog even sporten met wat leerlingen.

De rest van de week heb ik niet zoveel gedaan door het weer. Ik ben nog wel een keer wezen zwemmen, want ik heb een maandkaart gekocht (Dus die moeten we er wel een beetje uit zwemmen). Maar ondanks de regen is het niet koud, dus zwemmen kan best.
Woensdag avond ben ik naar een soort winkel centrum geweest. We hadden een taxi besteld, omdat het een beetje ver was om te fietsen. Ik zat dit keer voorin in een vrij goede auto. We reden op een weg waar net een hond met haar pup overstaken. En ze reed zo op dat beestje af, volgens mij hebben we deze nog net kunnen ontwijken, gelukkig.
In het winkelcentrum hadden ze van alles, maar het waren wel gewoon de Nederlandse prijzen. Maar ik had nog een bikini nodig! Hoewel ik hem nog niet heb aangehad, maar ik hoop dat ik hem nog nodig ga hebben.
Donderdag avond zijn we met een groepje op stap geweest. Daar aangekomen zagen we een auto op de kop liggen, daaronder lag ook nog een restant van een auto, hier was weinig meer van over. Gelukkig bleek iedereen nog in leven te zijn! Dus konden we er nog een mooie avond van maken. Het was te merken dat veel mensen vrij waren want het was ontzettend druk, maar gezellig. Op de terug weg hadden we beste plassen. Je moest oppassen dat auto’s niet te hard langs je heen reden want dan was je gelijk gedoucht. De auto’s staan met de hele banden onderwater! Sommige wegen zijn nu gewoon een rivier!

Omdat we vakantie hebben gaan we van de week 4 dagen naar Blanch Marie. Hier heb je mooie watervallen. Dus ik hoop van harte dat het weer wat beter word, maar de vooruitzichten zijn nog niet zo best.

Ik wens jullie allemaal goede paasdagen!
Groetjes

  • 07 April 2012 - 18:11

    Mark Kampie:

    hopen dat et wat beter weer word ;) leuk verhaaltje en leuke en aparte dinge maak je mee dus ;) nou zet hem op he, geniet ervan doegie xx mark

  • 07 April 2012 - 18:37

    Jannet:

    Fijne paasdagen met hopelijk wat minder regen.
    Groet Jannet

  • 13 April 2012 - 11:54

    Daveny De Groot:

    Hooi, Hooi

    Hoe gaat het met je ?,

    ik lees dat je veel leuke dingen meemaakt, en onthoud maar na regen komt zonnenschijn. geniet er nog maar even lekker van !,

    liefs daveny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Laatste weken

05 Juni 2012

Alle tripjes

17 Mei 2012

Druk, druk, druk

03 Mei 2012

Nog maar 2 maanden.

18 April 2012

Blanche Marie
Irene

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 15689

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 04 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: