Nog maar 2 maanden. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu Nog maar 2 maanden. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 maanden.

Door: Irene Ruis

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Mei 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven! De tijd gaat ook zo snel! Ik zit alweer op de helft, ik heb dus nog maar 2 maanden!

Ik heb dit keer wel wat aparte dagen achter de rug. Er is een studente inmiddels terug naar Nederland gegaan, we hebben puppy’s gekregen, mijn Opa is vorige week overleden en ook hier hebben we Koninginnedag gevierd.

We hebben elke week twee avonden salsa les. Ik ben samen met Elise op jacht geweest naar hakschoenen, omdat dit makkelijker danst. Dit heeft ons nog best wat tijd gekost, alle hakken zijn erg hoog of het zijn allemaal open schoentjes. Uiteindelijk hebben we geschikte hakken gevonden, maar wel hoog. Maar het valt me alles mee! De eerste salsa cursus hebben we inmiddels afgesloten en we zijn nu met z’n drieën verder gegaan met een vervolg cursus. Het begint nu wel echt ergens op te lijken. Je moet tijdens het dansen de man volgen, maar hier zijn de Nederlandse vrouwen niet zo goed in! Maar we leren het al.

Stage is ook weer gewoon begonnen. We hebben inmiddels ook invulling voor de donderdag. We geven nu op de donderdag therapie op de Mytylschool. We geven activiteiten één op één of in kleine groepjes! Dit was erg leuk om te doen, omdat deze kinderen een cognitief hoger niveau is het een hele andere stage dan de maandag en de dinsdag. Zo hebben we wat afwisseling in wat we doen.
Als we naar stage gaan zitten we om half 8 op de fiets, om 8 uur komen we aan bij stage. Elke ochtend wordt hier (op beide scholen) de vlag gehesen en het volkslied gezongen. We zijn dan tot ongeveer 12 uur bezig met de kinderen en kunnen daarna weer naar huis. Thuis schrijven we vaak nog een reflectie.
Als we vanuit stage fietsen komen we altijd langs een stoplicht. Hier licht sinds vorige week al een dode hond. Niet echt smakelijk, we ruiken hem nu al van verre en hij ziet er elke dag een stukje minder smakelijk uit. Verder zie je op de weg allemaal toyota’s en af een toe een nissan.

Zaterdag zijn we dolfijnen wezen kijken en schildpadden. We zijn met een bootje naar Matapica gevaren. Onderweg zijn we langs de dolfijnen gegaan. We hebben dit keer veel meer dolfijnen gezien! We hebben nu ook kopjes gezien. Super mooi! Daarna doorgevaren. Toen we op Matapica aankwamen was het inmiddels donker. We hebben een heel stuk over een strand gelopen. We zijn ongeveer zeven schildpaden tegen gekomen. Wat zijn die groot zeg! Het weer werd ineens slecht, het begon te regenen maar we konden nergens schuilen, we liepen op een strand. We hebben geen schildpad eitjes zien leggen, hiervoor moet je wat langer wachten en omdat het zo hard regende hebben we dit niet gedaan. Maar het was al mooi om die beesten te zien!

Maandag was het ook hier Koninginnedag. Overdag was hier niet zoveel te beleven als in Nederland. We hadden ook eerst gewoon stage, maar s ’avonds waren er genoeg feestjes. We zijn naar Zus en zo gegaan. Hier was een feestje, erg gezellig en ook hier was erg veel oranje. Daarna zijn we met de partybus naar Touche gereden. Touche is een discotheek, hier werd ook Koninginnedag gevierd. Er werd eindelijk weer Nederlandse muziek gedraaid! Dat mis ik eigenlijk toch eigenlijk wel een beetje! Het was een super gezellige avond.

Dinsdag ben ik na een erg kort nachtje (ik lag er 4 uur in en moest om 7 uur weer weg) onverwacht mee geweest op een tripje. Ik ben mee geweest naar Ston Eiland. We hadden erg mooi weer. Eenmaal aangekomen konden we lekker genieten van het uitzicht, het water en het strandje. In het water staan hier allemaal oude bomen, het lijken allemaal stokjes die boven het water uitsteken. In de middag zijn we met een bootje gaan varen. Tussen de bomen door naar een watervalletje. Ik vond het een super dagje!

Woensdag was een rare dag. Mijn opa werd gecremeerd, maar ik zat hier. Ik heb dan ook veel gedacht aan thuis. Maar gelukkig hebben we mail, telefoon, Skype en de groep hier.

Ik zat vorige week een avond buiten en ‘onze’ hond Tommy was al best dik. Ze kwam naar buiten en ineens zag ik iets uit haar komen. De bevalling was begonnen. Uiteindelijk hebben we zeven puppy’s gekregen, maar eentje is er al snel overleden. We hebben ze opgevangen in een douche van ons. Vet schattig, ze groeien ook al heel goed.

Nou ik heb jullie volgens mij wel weer even bij gekletst.

Groetjes en veel liefs uit SU!




  • 04 Mei 2012 - 21:06

    Bertha :

    hoi Irene ,geweldig leuk verslag en je maakt nog wel van alles mee.
    Wel vervelend dat je Opa net in deze tijd is overleden, ja overkomen is geen optie fijn dat je veel contact met het thuisfront hebt. kijk weer uit naar je volgende verslag .groetjes en liefs van Bertha .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Laatste weken

05 Juni 2012

Alle tripjes

17 Mei 2012

Druk, druk, druk

03 Mei 2012

Nog maar 2 maanden.

18 April 2012

Blanche Marie
Irene

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 15687

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 04 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: