Alweer bijna 2 weken in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 weken in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 weken in Suriname!

Door: Irene Ruis

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal!

De tijd gaat nu wel snel! En er is alweer heel wat gebeurd, dus weer tijd voor een berichtje.
Alles begint nu te wennen. Links fietsen is nu al gewoon. Ook de stad kennen we nu, tenminste ik weet hoe ik moet fietsen. En je weet nu waar je de boodschappen moet halen. We lopen niet meer rond als een kip zonder kop. Mijn medestudenten zijn gelukkig creatief met koken. We eten elke dag wel wat anders! En meestal is het nog lekker ook!
Maar laat ik even terug gaan naar de afgelopen week.
We hadden dus eindelijk onze dollars overgemaakt voor ons visum. We konden woensdag dus met onze kwitantie en de rest van alle papieren terug naar de vreemdelingendienst. We kregen een nummertje en mochten gaan zitten. Dit keer duurde het wachten erg lang. De hele wachtruimte zat vol met mensen. Ze kwamen ineens melden dat nu de mensen die alleen informatie wilden hebben voor gingen, want het was te druk bij het indienen. En wij moest natuurlijk indienen. Dus we mochten nog wat langer wachten. Na ruim anderhalf uur wachten mochten wij ons paspoort inleveren. Ik dacht dan klaar te wezen maar je kon plaats nemen in de volgende wachtkamer. Ook hier hebben we nog ruim anderhalf uur moeten wachten. Eindelijk bij dat loket aangekomen moest ik weer hele vragenlijsten invullen. Ik kon dit niet goed begrijpen, je geeft alvast een formulier mee om in te vullen, kom je daar moet je nog meer invullen…Waarom geef je die ook niet mee? Maar goed, nu moeten we 4 weken wachten. Tegen de een werd gezegd: ‘ je word gebeld als het klaar is’, tegen de ander werd gezegd: ‘ je moet bellen over 4 weken’ en tegen mij werd gezegd: ‘ je kunt op internet kijken’. Dus wat ik precies moet doen weet ik nog niet maar dat duurt voorlopig nog 4 weken.
Donderdag ochtend moesten we weer op gesprek voor stage. We kwamen daar aan en de verpleegkunde studenten zaten er ook met nog 2 onbekende studenten. We hadden het over hun stage. Opeens zegt de vrouw die over onze stage gaat: ‘Ik ga even weg ik ben om 11 uur wel weer terug!' En we hadden het nog niet eens over onze stage gehad!! We hebben dus ruim 2 uur zitten wachten op haar. Toen ze terug kwam vertelde ze ons dat ze contact had gehad met een Stichting voor kinderen met een ( meervoudige) beperking. Hier konden we dus de volgende dag langs. Dit gesprek duurde dus ongeveer 4 uur, in Nederland had het niet langer geduurd dan een kwartier. Maar we hebben een stage!! :D
Vrijdag zijn we dus naar stage gefietst. Eenmaal daar verliep het niet allemaal zo soepel, maar we hadden na een tijdje een gesprek met het hoofd van de school. Ze was erg blij dat we er waren, ze hadden al een tijdje niemand meer voor sport. We konden in de klassen gaan kijken en kinderen observeren. Ik heb me erg verbaasd hoe het onderwijs hier gaat. De kinderen moeten spelen, elk met ander speelgoed en de juf is met andere dingen bezig. En dit gewoon van 8 tot 12 en daarna zijn ze klaar.
S’ Avonds moest ik koken met Tessa. We hebben patatjes gebakken, maar dan met een pannetje olie op het vuur. Daarna werden we opgehaald door een taxi. We gingen namelijk kaaimannen vangen. Ik wist niet zo goed wat ik me erbij moest voorstellen. Maar het was geweldig! S ’avonds in een bootje door het moeras. Heerlijk, alleen werden we wel lek gestoken door alle muggen! Daar was niet tegen te in te smeren! We hadden 2 kaaimannen gevangen. Super gaaf om ze een keer vast te houden.
De rest van het weekend hebben we weinig gedaan, een beetje rondgehangen en wezen stappen.
Vandaag weer naar stage geweest, de dag zag er een beetje hetzelfde uit als vrijdag. Ik wil dan ook echt zelf aan de gang gaan. Ik word anders gewoon moe van het niks doen. We gaan morgen een plan van aanpak bespreken met de leerkrachten. Dus hopen dat we zo snel mogelijk aan de gang kunnen en dat ze het goed vinden.
Daarbij hoorden we vandaag dat we ook terecht konden bij de Mytylschool. We willen dan 2 dagen op de ene school bezig gaan en de andere 2 dagen bij de andere school. Zo hebben we afwisseling. Woensdag mogen we bij de Mytylschool komen kijken. Ik ben blij dat alles is geregeld!

Nou volgens mij zijn jullie voorlopig weer even op de hoogte!

Groetjes Irene

  • 20 Maart 2012 - 11:53

    Jannet:

    En wij maar denken dat Nederland zo bureaucratisch is.
    Hoop dat het werken bevalt.
    Veel succes.

    Groetjes,
    Jannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Laatste weken

05 Juni 2012

Alle tripjes

17 Mei 2012

Druk, druk, druk

03 Mei 2012

Nog maar 2 maanden.

18 April 2012

Blanche Marie
Irene

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 15689

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 04 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: