Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Irene Ruis - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Irene Ruis

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal,

Ik ben nu bijna een week in Suriname en heb nu al zoveel gezien en meegemaakt. Maar ik zal zoals beloofd beginnen met het verhaal over holi phagwa. Er was ons verteld dat een super leuk feest was en dat het om 12 uur begon. Dus wij netjes met een busje naar het centrum. Dat werkt hier prima! Je gaat langs de weg staan en er komt vanzelf wel een busje langs. Je stapt in en uit waar je wilt en betaald 1.25 SRD. ( Dit is ongeveer 30 eurocent) Daar aangekomen was er niets bijzonders te zien. Na een aantal ritjes zijn we uiteindelijk op een feest terrein gekomen. Maar het begon pas om 16.00 uur. Maar het was de moeite waard om te wachten! We werden bij binnenkomst al onder gepoederd, toen dachten we al vies te zijn, maar dat was nog maar het begin! Later kwam er ook nog allemaal muziek en werden we ook nog onder gesmeerd met verf! Heerlijk! Een goed begin is het halve werk!

Zaterdag hebben we een dolfijnen trip gemaakt. Het was lekker weer dus het was heerlijk op de boot. We hebben ook wat vinnen en staarten van de dolfijnen gezien!! S’ avonds zijn we voor het eerst gaan stappen! Dit was ook zeker gezellig! Het stappen begint hier erg laat en gaat tot laat door!

Het huisje bevalt prima! We hebben stoom, water en internet en iedereen heeft een eigen kamer! We hebben zelf een tuintje.
Ik heb nog wel een beetje last van een jetlag. Ik ben elke ochtend vroeg wakker en s ’avonds al vroeg moe.

Verder zijn we de afgelopen dagen veel in de stad geweest. We hebben alles een beetje verkend en spulletjes gekocht om te kunnen overleven. We moeten alles nog een beetje uitvinden maar het gaat steeds beter.
Owja! We hebben een fiets gehuurd! Zodat we ook een beetje mobiel zijn. Maar dat is wel even wennen hoor! Je moet links fietsen, dit is vooral lastig bij kruisingen waarbij je naar rechts moet. En het is erg druk op de weg, maar soms hebben we een fietspad! Alle mannen toeteren naar je, meestal schrik ik gewoon omdat ik denk dat ik iets fout doe.
En ik had natuurlijk de eerst dag al een lekke band!

De mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk, maar sturen je ook van hot naar her! We moesten gister nog wat dingen regelen zodat we 4 maanden mogen blijven. Daarvoor hebben we dollars nodig. Nou ik heb de hele stad gezien, maar nog geen dollar! Daarna hadden we een gesprek over stage. Wat we gaan doen, dat konden ze ons nog niet vertellen. We moesten eerst vertellen wat we wilden en dan kon ze wat gaan regelen… Ik dacht dat dat ondertussen wel bekend zou zijn,,,, Maarja vandaag hadden we dus weer een gesprek. Er werd ons eigenlijk weer hetzelfde verteld als gister. Ze hadden voor ons een mytyl in gedachten, maar deze moesten ze nog bellen want ze kregen nog geen contact. We hebben morgen een gesprek met een PMT –er in Suriname. Ik hoop deze week nog een keer te kunnen beginnen. Maar aan de andere kan de temperatuur is goed! Ik ben al lekker verbrand, maar het is wel goed uit te houden. Dus ik vermaak me zo ook wel!

We hebben vandaag eindelijk gevonden waar we dollars konden storten! We kunnen morgen dus weer terug naar de vreemdelingendienst.

Nou volgends mij heb ik wel weer even genoeg verteld!

Liefs


  • 13 Maart 2012 - 17:45

    Mark :

    nou nou meis ;) dat ziet er allemaal leuk uit :P ben wel jaloers op je ;) nouja ik zou zegge nog (ff) haha volhouden :P en heel veel plezier en geniet ervan ;) maak er een mooi feestje van,

    doegie xx mark

  • 13 Maart 2012 - 18:08

    Thirza:

    Leuk Ireen! :) Geniet er lekker van en het lijkt net Afrika met 'we doen het rustig aan en vertel maar wat jullie willen doen' :)

  • 15 Maart 2012 - 20:31

    Irene Ruis:

    Ja Thirza, het lijkt inderdaad wel een beetje op Ghana. Ik had vandaag een gesprek van 4 uur, in nederland zouden we binnen een kwartier klaar zijn geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Laatste weken

05 Juni 2012

Alle tripjes

17 Mei 2012

Druk, druk, druk

03 Mei 2012

Nog maar 2 maanden.

18 April 2012

Blanche Marie
Irene

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 15688

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 04 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: